Projekty školy
Projekt DECODE
Mateřská škola Čtyřlístek se spolu s dalšími partnery zapojila do mezinárodního projektu ERASMUS+. Program KA2, Strategické partnerstvá v školskom vzdelávaní
Číslo projektu: 2022-1-CZ01-KA220-SCH-000086145
Tento projekt je spolufinancován z programu Evropské unie Erasmus+.
Cíle projektu DECODE jsou:
- Přispět ke zvýšení kvality a relevance pedagogů v mateřské škole a to zavedením přístupu k podpoře kognitivního rozvoje dětí, v jehož rámci mateřské školy a rodiny synchronizovaně spolupracují při řešení problémů v oblasti učení a nízké kvality základních dovedností tím, že umožní úspěch všem dětem.
- Podporovat neustálý profesionální rozvoj zaměstnanců mateřských škol budováním jejich znalostí a dovedností o tom, jak podpořit kognitivní rozvoj všech dětí prostřednictvím inovativních metod založených na rozvoji kompetencí, cíleného edukování a vhodných zdrojů.
- Rozvíjet klíčové kompetence dětí od raného věku prostřednictvím rozvoje a ověřování bezplatných inovativních vzdělávacích zdrojů s otevřeným přístupem, které se mají používat v mateřské škole i v domácím prostředí.
- Prosazovat význam kognitivního rozvoje všech dětí na úrovni mateřské školy jako nejefektivnějšího přístupu k řešení znevýhodnění při učení a zvyšovat povědomí klíčových zúčastněných stran o potřebě spojovat mateřské školy a rodiny, tedy partnery v tomto procesu.
VÝSLEDKY PROJEKTU:
- Metodika pro učitele MATEŘSKÉ ŠKOLY
- Vzdělávací zdroje pro MATEŘSKOU ŠKOLU
- Manuál pro rodiče
- Učební zdroje pro domácí prostředí
- Digitální úložiště
- Školící kurz pro učitele MATEŘSKÉ ŠKOLY
- Příručka pro učitele MATEŘSKÉ ŠKOLY o tom, jak vést workshopy s rodiči
Digitalizujeme školu
Mateřská škola získala v roce 2022 jednorázovou dotaci 72 000 Kč.
Cílem je vybavení dětí pokročilými digitálními učebními pomůckami pro rozvoj informatického myšlení a digitálních kompetencí. U MŠ se jedná o pořízení základních učebních pomůcek (digitální nebo unplugged aktivity).
Název a číslo projektu - MŠ Čtyřlístek se inovuje III. ; CZ.02.3.X/0.0/0.0/20_080/0022720
Cílem projektu je personální posílení našeho týmu o školního asistenta, dále sdílení zkušeností pedagogů z různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv a realizace projektového dne ve výuce.
Třída Pusinek se od šk. roku 2019/2020 zapojila do projektu určeného pro děti od 3 do 6 let, je pod záštitou MŠMT a Svazem měst a obcí (SMOČR). V jeho rámci děti plní nejrůznější pohybové aktivity, rozvíjí své poznání a čekají je i některé netradiční aktivity. Všechny úkoly v projektu jsou rozděleny do pěti oblastí:
1) Přirozená cvičení
2) Obratnost
3) Dovednosti s míčem
4) Rozvíjení poznání
5) Netradiční činnosti
První tři z těchto pěti oblastí jsou věnovány pohybovým dovednostem, které mají za úkol rozvíjet u dětí základní pohyb jako takový. Díky těmto činnostem zjišťují, jak pracovat se svým tělem, jak koordinovat pohyby a zároveň zvyšují svoji tělesnou zdatnost.
Průša pro školy
Naše mateřská škola se zapojila do projektu Průša pro školy.
Naší vizí je zapojit děti do nejnovějších technologii v IT. Cílem je přiblížit dětem od 3 let základy programování a modelování.
Prostřednictvím 3D tisku budeme u dětí rozvíjet logické myšlení, jemnou motoriku, It gramotnost, tvořivost a fantazii zábavnou formou. Výledkem bude vlastní výrobek, který uplatníme v různých typech aktivit.
Projekt s Muzeem v Říčanech: Tvořivá hra v zahradě
I čtyřleté dítě může řezat pilkou, tvořit podle své fantazie, řešit konstrukční problémy a hrát si se svým výrobkem!
Název projektu: MŠ Čtyřlístek se inovuje II.
Číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_063/0015408
a) Název pozice: Školní asistent - personální podpora MŠ
b) Vzdělávání pedagogických pracovníků MŠ - DVPP v rozsahu 8 hodin
Matematická pregramotnost - 10x (10 osob po 8 hod.)
Polytechnické vzdělávání - 1x (1 osoba po 8 hod.)
c) sdílení zkušeností pedagogů z různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv - 5x MŠ
Projekt Klokanovy školky
Projekt Klokanovy školky podpoří vzájemné učení mateřských škol síťováním a vznikem Center kolegiální podpory.
Cílem je prohloubit dovednosti pedagogů v oblasti poznání a stimulace dítěte formou workshopů, výměny a sdílení zkušeností a díky propojení se stážemi a ověřováním metodických pomůcek přinést ucelený podnětový materiál pro předškolní vzdělávání.
Projekt svým obsahem navazuje na předchozí projekty žadatele: Klokanův kufr - diagnostika dítěte předškolního věku a Skládám, tvořím, myslím, věnovaný polytechnické výchově.
Centra kolegiální podpory a vzájemného učení (síť mateřských škol) budou působit v tématech:
- Čtenářská pregramotnost
- Matematická pregramotnost
- Polytechnické vzdělávání v MŠ
- Individualizace vzdělávání v MŠ
Centra (1 až 3 v každém kraji) budou pořádat 1x měsíčně odpolední workshopy pro MŠ ve svém regionu, kde vytvoří prostor pro sdílení zkušeností, výměnu příkladů dobré praxe a čerpání inspirace do výuky. Jako podpůrná aktivita budou realizována pravidelná setkávání pracovníků center.
Projekt Nadace Proměny "Zahrada hrou"
Nadace Proměny Karla Komárka je soukromá nezisková organizace, která se zasazuje o rozvoj měst v České republice a širší povědomí o významu architektury, krajinné tvorby a kvalitního prostředí pro život.
→ program Zahrada hrou: Pomáhá proměňovat české školní zahrady v inspirativní prostředí, které přispívá ke zdravému a všestrannému rozvoji dětí (od r. 2010).
Vedle pomoci konkrétním projektům se věnuje všeobecné osvětě veřejnosti. Provozuje tematický Portál Proměn.cz, pořádá konference, semináře, exkurze a přednášky, vydává vzdělávací materiály. Seznamuje děti s architekturou a s principy tvorby městského prostředí. Snaží se podporovat praktické vzdělávání začínajících tvůrců.
V NOVÉM ŠKOLNÍM SKLENÍKU, VYPĚSTUJI ROSTLINKU.
POČET HLASŮ 1606
Nezapomínáme na to, že příroda má na děti pozitivní vliv! Naším projektem snížíme ustupující bezprostřední a přirozený kontakt dětí s přírodou. Postavením školního skleníku můžeme vytvořit základ přírodní učebny. Umožníme tím dětem trávit větší část dne venku, a tak vnímat přírodu přímou zkušeností. Propojíme tím spontánní hru s přirozeným učením. Poskytneme dětem příležitost k rozmanitým činnostem, čímž podpoříme jejich chuť zkoumat a objevovat, včetně poskytnutí vhodných pomůcek.
... a jaké to bylo se můžete podívat ... https://ctyrlistekkadan.rajce.idnes.cz/VE_CTYRLISTKU_SE_TO_HEMZI_-_24.5.2019/
... a take ... https://ctyrlistekkadan.rajce.idnes.cz/PUSINKY_-_Co_si_zasadime...to_si_taky_snime_RERICHA_Duben/
MRKVIČKA
Metodika a realizace komplexní ekologické výchovy pro mateřské školy
Učitelé naší školy se zapojili do projektu Podpora práce učitelů, který realizuje Národní ústav pro vzdělávání a je financovaný z Evropských fondů. Až do roku 2021 tak spoluvytváříme systém podpory rozvoje matematické, čtenářské, digitální gramotnosti a rozvoje informatického myšlení žáků. Podporujeme také otevřené vzdělávací zdroje.
Přečtěte si více o tom, proč považujeme za důležité rozvíjet gramotnosti u dětí a žáků na stránce Gramotnosti.pro život, kterou sledují i naši učitelé. Čerpáme z ní nápady pro výuku, a proto k tomuto inspirativnímu čtení zveme i rodiče, další zájemce a učitele. Budeme rádi, když se o gramotnosti budete zajímat spolu s námi
Projekt OP VVV MŠ Čtyřlístek se inovuje
Projekt "Rodiče vítáni"
Rozvojový program Podpora logopedické prevence v předškolním vzdělávání v roce 2015
Rozvojem osobnostních a profesních kompetencí učitelů MŠ a ZŠ k vyšší kvalitě vzdělávání
"Dětem pro barevnou školu"
obrázky pro děti v Jaribuni Toto Junior School v Malindi v Keni
- ctyrlistekkadan.rajce.idnes.cz/Nase_obrazky_pro_deti_v_kenske_skole_-_Berusky_a_Pusinky/
- youtu.be/58rQdrhZaF4
- www.youtube.com/watch?v=Fs717OZHndo